۱۰ درصد تخفیف ویژه سفارش اول از سایت گل‌جیل با کد تخفیف: welcome

۱۰ ادویه اصلی که باید در آشپزخانه خود داشته باشیم

Sunday، ۱۱ Tir ۱۴۰۲

اگر شما علاقه مند به داشتن یک آشپزخانه تکمیل هستید پس باید علاوه بر تکمیل بودن وسایل آشپزخانه، بخش مواد غذایی را هم تکمیل کنید.

مواد غذایی به دو دسته تقسیم می شود:

۱- مواد غذایی فاسد شدنی

۲- مواد غذایی با دوام و فاسد نشدنی

بدیهی است مواد غذایی فاسد شدنی را باید همان روزی که اقدام به آشپزی می کنید تهیه شود ولی مواد غذایی فاسد نشدنی مثل ادویه می تواند همیشه در گوشه کابینت خانه شما باقی بماند و در مواقع مصرف از آن استفاده کنید.

همانطور که میدانید تنوع ادویه جات بسیار بالا است و نمی توان همه ی ادویه ها را در خانه خود انبار کرد و لی باید حتما ادویه های پایه را در خانه خود داشته باشید تا هر وقت که در حال آشپزی بودید از این ادویه ها استفاده کنید.

در پایین لیستی از از ادویه های پرکاربرد قرار دارد که مورد نیاز همه ی آشپزخانه های خانگی است.

زردچوبه

زردچوبه از ادویه هایی هست که تقریبا در تمام جهان بسیار از آن استفاده می شود و بخاطر طعم، عطر و رنگی که به غذا می بخشد از آن استفاده می کنند. زردچوبه تقریبا بوی خاکی دارد.

فلفل سیاه

فلفل سیاه جز یکی از ادویه های محبوب است که بخاطر طعم و عطری که دارد می توان در بسیاری از غذا ها از آن استفاده نمود.

پودر سیر

حتی اگر به طور منظم از سیر تازه استفاده کنید، داشتن پودر سیر در کنارتان نیز می تواند مفید باشد. این یک راه عالی برای اضافه کردن طعم سریع سیر به یک ظرف غذا است یا می توانید از آن برای مخلوط کردن ادویه های خود استفاده کنید همچنین پودر سیر از سیر تازه ماندگاری بیشتری دارد.

آویشن

آویشن جز ادویه هایی است که طعم آن همیشه محبوب بوده است و بیشتر به عنوان طعم دهنده برای گوشت و خورش استفاده می شود، همچنین از دمنوش برگ آویشن برای خواص درمانی آن نیز استفاده می شود.

دارچین

در حالی که دارچین احتمالاً به عنوان یک افزودنی به غذاهای شیرین یا در نان تست صبحگاهی شما شناخته می شود، این ادویه می تواند افزودنی عالی برای برخی غذاهای خوش طعم نیز باشد.

رزماری

رزماری خشک برای آشپزی فرانسوی و مدیترانه ای ضروری است. این ادویه ی خوش عطر و بو در غذا های مختلفی استفاده می شود فقط باید از آن به مقدار لازم استفاده شود چرا که استفاده بیش از حد در غذا باعث تلخی غذا می شود.

فلفل قرمز

اگر مایل به اضافه کردن طهم تند و تیز به غذا هستید می تونید از این ادویه محبوب استفاده کنید. این ادویه بسایر مناسب غذا هایی مانند بال مرغ تند و یا بوفالو وینگز هست و می توان از آن در تهیه انواع سس های تند استفاده کرد.

زیره

زیره طعمی دودی و خاکی دارد. و طعم جذابی به انواع غذا ها می دهد. حتی از زیره می تونید در صبحانه به پنیر خود اضافه کنید.

جوز هندی

جوز هندی برای سس بشامل و سایر غذاهای پنیری ضروری است. با این حال، احتمالاً اغلب از این ادویه در خوراکی های شیرینی که حاوی دارچین نیز هستند استفاده خواهید کرد.

پاپریکا

در مقایسه با سایر ادویه های فلفلی نسبتاً حرارت و تندی کمتری دارد. پاپریکا نسخه های مختلفی دارد، برخی با طعم دودی تر یا تندتر نسبت به بقیه پاپریکا ها هستند.

در بالا به 10 ادویه محبوب ضروری که باید در کابینت خانه شما باشد اشاره شده است. این تنها شروع ماجراست و به شما پیشنهاد می دهیم ابتدا این 10 ادویه را برای آشپزخانه خود تهیه کنید و بعد از آن مجموعه ادویه های خود را گسترش دهید و از استفاده کردن از ادویه های متنوع و مختلف نهراسید تا هنر آشپزی و خلق طعم جدید را درک کنید و لذت آن را ببرید.

ادویه علاوه بر خلق طعم در غذا فواید زیادی برای سلامتی دارد و همانطور که شارلمانی (Charlemagne - امپراطور روم) گفته است ادویه دوست پزشکان و افتخار آشپزان است.