۱۰ درصد تخفیف ویژه سفارش اول از سایت گل‌جیل با کد تخفیف: welcome

نحوه ی تشخیص زردچوبه اصل و خالص از زردچوبه تقلبی و ناخالص

Saturday، ۱۶ Ordibehesht ۱۴۰۲

زردچوبه جز یکی از ادویه های اصلی در آشپزی است و علاوه بر طعم و مزه ای که به غذا می دهد دارای خواص مفیدی برای سلامتی نیز می باشد. پس می توان نتیجه گرفت که زردچوبه اصل و با کیفیت در آشپزی بسیار مهم است و روی عطر و طعم غذا بسیار تاثیر گذار می باشد.

به علت پرطرفدار بودن زردچوبه در جهان، برخی از فروشندگان سودجو برای سود بیشتر ممکن است به زردچوبه ها ناخالصی (مانند: آرد،نشاسته و یا رنگ های شیمیایی و صنعتی) اضافه کنند که افزودن این ناخالصی ها و مصرف آن باعث بروز آسیب های خطرناکی به بدن شما نیز می شود.

ما در این مقاله سعی داریم راه های تشخیص زردچوبه اصل و با کیفیت را از زردچوبه تقلبی و ناخالص بیان کنیم و به شما برای خرید زردچوبه خالص کمک کنیم.

راه های تشخیص زردچوبه اصل از تقلبی

۱- رنگ زردچوبه:

یکی از موارد تشخیص زردچوبه اصل رنگ آن است. توجه داشته باشید که برخلاف باور مردم، زردچوبه خالص رنگ زرد مایل به تیره دارد و اصلا تنالیته نارنجی درون آن نیست.

۲- حلالیت در آب:

زردچوبه خالص را اگر در آب ولرم حل کنید پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زردچوبه ته نشین می شود و به هیچ وجه در آب حل نمی شود. همچنین نباید بافت سفید رنگی روی آب تشکیل شود.

۳- بوی زردچوبه:

زردچوبه خالص بوی خاکی ملایمی دارد در حالی که زردچوبه مصنوعی ممکن است بوی مصنوعی داشته باشد و یا اصلا بویی نداشته باشد.

۴- بافت زردچوبه:

زردچوبه ناخالص بافت چسبناکتری دارد و به اصطلاح حالت کلوخی پیدا می کند در حالی که زردچوبه اصل بافت پودری شکلی دارد.

۵- آزمایش اسید هیدروکلریک (HCL) :

یک قاشق چای خوری زردچوبه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و چند قطره اسید هیدروکلریک به آن اضافه کنید. اگر مشاهده کردید که رنگ آن به صورتی تغییر می کند و با اضافه کردن چند قطره آب از بین می رود، به این معنی است که زردچوبه شما هیچ رنگ مصنوعی ندارد. اما اگر رنگ تغییر نکند، ممکن است وجود متانیل زرد ( یک رنگ غیر مجاز و سمی است که بیشتر در شیرینی ها، حبوبات و زردچوبه استفاده می شود و طیف رنگی آن از زرد تا نارنجی می باشد.) داشته باشد.

۶- قیمت:

یکی از موارد دیگر برای تشخیص زردچوبه با کیفیت قیمت آن است. در اکثر موارد قیمت زردچوبه تقلبی کمتر از زردچوبه اصل است اما ممکن است بعضی فروشندگان زردچوبه تقلبی را با قیمت بالایی به فروش برسانند تا حس خرید زردچوبه اصل در شما ایجاد کنند.

۷- خرید از فروشگاه های معتبر

یکی از موثرترین راه برای خرید زردچوبه خالص خرید از فروشندگان معتبر است این فروشندگان بخاطر اعتبارشان در اکثر موارد سعی در تهیه مواد با کیفیت دارند و به این سادگی اعتبار خودشان را خدشه دار نمی کنند.

خرید زردچوبه
0

در آخر پس از خرید زردچوبه اصل برای حفظ کیفیت باید آن را باید در جای خشک، خنک و دور از آفتاب نگهداری کنید.

سعی ما همواره این بوده است که محصولی با کیفیت و بهداشتی برای مشتریان عزیزمان تهیه کنیم و بخاطر اطمینانی که به محصول خود داریم برای مشتریان عزیزمان این خدمت را ایجاد کردیم که بنا بر هر دلیلی تا 7 روز پس از خرید محصول می توانند آن را به ما بازگشت دهند و وجه خود را دریافت کنند.

خرید زردچوبه گل‌جیل